28 Apr 2014

Tri godine uspešne saradnje Komp Kampa i Krojačeve škole



Deca kroz Komp Kamp, na primer, stiču nova iskustva i znanja, ovladavaju sposobnošću izražavanja, timskog rada, upoznaju se sa novim tehnologijama i njihovom konkretnom primenom, znaju kako da se zaštite na internetu.

Ana Jovanović - intervju


Polaznici prošlogodišnjeg letnjeg kompjuterskog kampa za decu “Komp Kamp” imali su priliku da steknu korisna i praktična znanja u oblasti programiranja i dizajniranja video igara. Sa decom su, osim osoblja kampa, radili i stručnjaci različitih oblasti. Ovom prilikom predstavljamo vam Anu Jovanović, direktorku Krojačeve škole web dizajna, sa kojom smo razgovarali o značaju edukacije dece u oblasti informacionih tehnologija i stipendiji koju je njena škola dodelila jednom od polaznika kampa.

1. Direktorka ste Krojačeve škole web dizajna. Iza sebe imate dosta priznanja. Jedno od njih je i nagrada “Cvet uspeha za ženu zmaja”. Koja je vaša tajna? Kako uspeti u okruženju koje se sve brže menja?

- Upornošću, jasno definisanim ciljem i osluškivanjem okoline, prilagođavanjem promenama i trendovima. Mislim da je preduzetništvo izazov i pruža mogućnost da menjate stvari na bolje, potrebno je samo ne prepustiti se struji i letargiji već praviti sopstveni tok, sopstvenu reku, izvor i ušće.

Krojačeva škola web dizajna i programiranja, zahvaljujući takvom poslovanju, danas predstavlja vodeći obrazovni centar za web dizajn i programiranje, a mi vidimo širu sliku - 90% naših učenika se zaposlilo, otvorlio sopstvene firme ili rade kao freelanceri tokom ili odmah po završetku obuke.

2. Ove godine ste tokom održanih radionica za decu u letnjem kompjuterskom kampu “Komp Kamp” odlučili da dodelite jednu stipendiju. Kako je došlo do vaše saradnje sa letnjim kompjuterskim kampom za decu “Komp Kamp”, kakvu vrstu stipendije ste odlučili da poklonite i ko je dobitnik stipendije?

- Već drugu godinu sarađujemo sa Komp Kampom kao gostujući predavači i time nam je ukazana velika čast. Ove godine nismo predvideli stipendiranje polaznika Komp Kampa, ali nas je Luka, dobitnik stipendije Krojačeve škole, svojim nesvakidašnjim talentom, pristupom i željom za sticanjem znanja podstakao da moramo da uložimo u njegov dalji napredak. Dodelili smo mu stipendiju na licu mesta, uz osmeh i želju da budemo mali deo njegove blistave budućnosti.

Kako Luka ima samo 13 godina i učenik je redovne škole, morali smo da pronađemo poseban model obuke, tako da Luka ima dve stipendije - obuku po sopstvenom izboru koja traje 10 nedelja i kada bude bio u prilici da je koristi i obuku koju odmah možemo realizovati i koja je krojena isključivo za njega.


3. Završili ste Višu pedagošku akademiju i Učiteljski fakultet. Kao pedagog, gde vidite budućnost i značaj doprinosa neformalnog obrazovanja, poput kompjuterskih kampova za decu? Na koji način oni mogu pomoći u razvoju dece? Koja je dobit roditelja?

- Naš obrazovni sistem je u velikom kašnjenju za svetskim trendovima i to ne bi bio toliki problem da se rezultat toga ne odražava na našu decu. Svetska praksa je da se vannastavne aktivnosti, interesovanja, hobiji dece ocenjuju prilikom odabira stručne škole i daljeg obrazovanja. U svetu se deca podstiču da imaju što više aktivnosti i to se računa, ovde ne. Neformalno obrazovanje dece, kao i neformalno obrazovanje odraslih, dokvalifikacije i prekvalifikacije je neophodnost i verujem da su toga mladi roditelji svesni. Deca kroz Komp Kamp, na primer, stiču nova iskustva i znanja, ovladavaju sposobnošću izražavanja, timskog rada, upoznaju se sa novim tehnologijama i njihovom konkretnom primenom, znaju kako da se zaštite na internetu.

Krojačeva škola ima sopstvenu metodologiju nastave i obezbeđuje iskustvo više učenicima i sasvim drugi osećaj sticanja znanja i veština. Akcenat je stavljen na praksu, vežbu, opremu.

4.  Informacione tehnologije su naša realnost. Kako usmeravati dete u ovoj oblasti obrazovanja, a da ne dođe do stvaranja zavisnosti od interneta?

- Ne braniti, kao prvo. Računar nije „đavolja naprava“ i trenutni hit. Takođe, računar nije alatka za igrice ili samo fejsbuk. Kroz sistemsku edukaciju deca stiču širu sliku šta je internet, čemu služi računar, kako i za šta se sve može koristiti. Nedostatak informacija o mogućnostima računara i interneta dovodi do situacije da se računari koriste samo za, recimo, igrice.

Nažalost, poznajem ljude koji imaju zavisnost od interneta, provode više od 10 časova za računarom, sklapaju prijateljstva na taj način i celokupan svoj život su prebacili u virtuelan oblik, svet u kom su oni lepši, pametniji i sposobniji...


5. Šta biste savetovali deci, kako da postanu krojači sopstvene sudbine?

- Učenje je trajan proces koji bi trebalo da neguju tokom celog života. Ipak, maštanje je ono što će ih vinuti u neslućene visine.

Kombinacijom znanja i mašte - promenićete svet!




Intervju uradila Snežana Subotić, PR KompKampa


27 Apr 2014

LEGO klub: edukativno gostovanje u KompKampu ovog leta




Zadovoljstvo nam je da najavimo još jedne goste u kampu ovog leta:

to su članovi Udruženja “Skockani”, koje  postoji od 2010. godine i bavi se promocijom Lego brenda u Srbiji kroz organizaciju izložbi i dogadjaja okupljanjem svih Lego zaljubljenika u zemlji.
Do sada su organizovali 8 izložbi i 5 manjih dogadjaja sa Lego tematikom.
U našem kampu ovo će im biti prvi dogadjaj edukativnog karaktera.
Klub ljubitelja LEGO održaće dva jednodnevna kursa:

1. Lego Digital Designer

LDD je besplatan softver koji se može skinuti sa sajta LEGO i koji mladim dizajnerima omogućava da konstruišu  3D Lego modele.

U okviru programa nalazi se baza svih delova koje Lego u ovom trenutku upotrebljava u svojim setovima i njihovom kombinacijom i korišćenjem raznovrsne palete boja mladi dizajneri mogu kreirati svoj Lego set iz mašte.
U toku kursa deca će naučiti sve o upotrebi korisničkog interfejsa i pravljenju lake kreacije.
Polaznici koji se budu zainteresovali za program naučiće i neke napredne tehnike gradnje.
Link
2. Lego mindstorms
Lego mindstorms je edukativni set za robotiku koji ljudi već duže vremena koriste za izgradnju i programiranje svojih robota. Upotrebom kocaka koje se dobijaju u setu može se izgraditi veliki broj kreacija koje se mogu programirati da izvršavaju najrazličitije zadatke.

Upotrebom osnovnog sofvera roboti se programiraju izuzetno lako, a veliki broj raznih senzora omogućava da deca nauče mnoge korisnih stvari o osnovama robotike uz igru.
U toku kursa polaznici će se obučiti u izgradnji i programiranju robota po modelu koji je postavio Lego.
Napredniji polaznici će se upoznati sa naprednim tehnikama gradnje, programiranja i upotrebe robota.











18 Apr 2014

Ono što dete nauči u kampu nosi sa sobom kući i za ceo život


Kamperska sredina pruža bezbedno mesto da deca uče i da se razvijaju tako što donose sopstvene odluke. Kada se kamperima da sloboda da sami grade svoje iskustvo, oni uči kako da samostalno donose odluke, da prihvate  iskustva - dobra i loša, da rastu u znanju da su sami napravili dobru odluku ili da će sledeći put nešto novo probati.
Drugim rečima: na bezbedan i zdrav način dete uči na svojim greškama. Ovaj proces je ključan zato što u deci budi odgovornost, samoodrživost i samopouzdanje.



Ono što dete nauči u kampu, nosi sa sobom kući i za ceo život. Mnogi roditelji kažu da nezavisnost i samopouzdanje koje dete stekne u kampu pomogne da se dete, kada se vrati kući, odlepi od loših navika, nekvalitetnih grupa prijatelja i ponašanja.

Kamp dozvoljava deci da vide prednosti zdravih navika ponašanja kao što su strpljenje, tolerancija, empatija, smeh, nezavisno razmišljanje, rešavanje problema i još dosta toga.





Najbolji deo učenja ovih neophodnih životnih veština u kampu je da je to aktivno učenje - to je nešto što kamperi RADE iz dana u dan. Uče kako da spoje uspeh i samopouzdanje sa fizičkim kretanjem i sa nekim kreiranim delom. Uživaju u prostoru i slobodi pod vedrim nebom. Trče, skaču, bave se  sportom, istražuju prirodu, dele užine i iskustva, spajaju se sa ljudima oko sebe i sa svetom oko sebe. 

Ova iskustva grade temelj zdravlja i veze sa prirodom koja brzo može postati stil života.


Sledeći post :

Pet načina da pomognete detetu da izgradi samopoštovanje & samopouzdanje

1. Pomozite im da postanu ličnosti koje rešavaju probleme 

2. Podstaknite sposobnosti

3. Odajte priznanje njihovim pokušajima i trudu

4. Ne folirajte

5. Da li ste spremni da budete i fleksibilni?

U medjuvremenu, pogledajte i ovaj članak

Kako razviti samopoštavanje kod dece.



12 Apr 2014

Kako sprečiti čežnju za kućom?



Nije laka odluka: da li da prijavite dete u letnji kamp?

Želite da se lepo provede, ali se brinete o tome da će mu nedostajati kuća.




Istraživanja brojnih stručnjaka za kampove kažu da je manje od jednog procenta dece koja se toliko užele kuće da moraju da odu iz kampa. Za one koji se brinu "Šta ako je moje dete u tom jednom procentu?" evo četiri saveta koji će pomoći oko čežnje za kućom:

1. Pobrinite se da je dete samo spremno

Deca su spremna za letnji kamp kada sama počnu da se raspituju i kada nemaju problema sa spavanjem kod svojih drugara. Većina dece od 8 i 9 godina su spremna za dvonedeljni kamp ako su provela nekoliko noći dalje od kuće.


2. Neka sami izaberu kamp

Šansa da decu uhvati nostalgija se znatno smanjuje ako su u kampu gde im je zabavno i gde imaju dovoljno aktivnosti da ne misle na kuću. Dopustite detetu da  učestvuju u procesu biranja kampa, to će mu pomoći da izabere kamp u kojem će uživati.


3. Prijavite ih sa prijateljem - ako to žele

Pričajte sa roditeljima od najboljeg druga vašeg deteta ili neka se deca sama raspitaju među drugovima ko još planira da ide u letnji kamp. Ako nađete nekoliko drugova sa kojima dete želi da ide u kamp, koordinirajte sa roditeljima da ih zajedno prijavite. Imati prijatelja u kampu dosta znači, ukoliko se dete prvi put odvaja od kuće.



4. Budite pozitivni kada se rastajete

Najteži deo celog procesa je samo pozdravljanje sa vašim detetom. Veoma je važno da budete srećni, veseli i staloženi. Nikada ne treba da kažete "Ako ti nedostaje kuća, doći ću po tebe". Držite se podalje od ideje nedostajanja kuće i ne dajte vašem detetu slične ideje.


5. Ako ste odlučili da dete prijavite u kamp

Da biste sprečili čežnju deteta za kućom savet je da pustite dete da vas ono samo pozove telefonom.
Manje će tugovati za kućom ako ga ne zovete često, jer biste ga u suprotnom podsećali na kuću.
Posebno je poželjno da dete u kampu ne posećujete. Mnogi kampovi baš zbog toga nemaju opciju posećivanja dece.




8 Apr 2014

Ukoliko imate zanimljivu ideju za aplikaciju - prijavite se za učešće na Hakatonu



Verovatno ste već videli da se od 16. do 18. maja, 2014. u Mikseru organizuje Social Change Hackathon.

Organizacija SEE ICT iz Beograda, uz podršku IEEE Foundation, po drugi put organizuje projekat „Social Change Hackathon” -”Hakaton za promene“ koji povezuje aktiviste i IT profesionalce iz cele Srbije u zajedničkom poduhvatu kreiranja društveno korisnih aplikacija. Događaj će se održati u maju, a uskoro možete da očekujete više informacija o tačnom datumu kao i lokaciji.

Rezultat Hakatona će biti 15 mobilnih i veb aplikacija koje će aktivirati građane, upotpuniti aktivističke projekte, ponuditi rešenja lokalnih problema i podstaći pozitivne promene.



Prijavi se! 


Zašto i mi idemo na NGO Connection Day  25. aprila, 2014. ?


Ideja vodilja Social Change Hackathona je da kroz razvoj veb i mobilnih aplikacija doprinese rešavanju različitih svakodnevnih problema građana širom sveta, pomogne povezivanju i zajedničkom ostvarivanju ciljeva, informisanju i pokretanju promene u lokalnoj zajednici.

Važan deo Hakatona su i aktivisti, kojima se preporučuje veoma korisna konferencija NGO Connection Day 2014, zakazana za 25. april u Beogradu. U pitanju je jednodnevni događaj, namenjen organizacijama civilnog društva koje su registrovane u Srbiji, a koje su zainteresovane za unapređenje svog uticaja na društvo kroz primenu najnovijih tehnologija u svakodnevnom radu.


Cilj ovog događaja je da se povežu svi oni koji su zainteresovani da jedni od drugih uče o korišćenju informaciono-komunikacionih tehnologija za ostvarivanje ciljeva organizacije, kao i da učesnicama bude predstavljen softver i tehnološka rešenja koja Microsoft organizacijama civilnog društva nudi potpuno besplatno kroz svoj “Software donation program“. Svake godine više od 70.000 organizacija iz više od 110 zemalja sveta koristi ovaj program.

Takođe, biće reči i o drugim oblicima saradnje organizacija civilnog društva sa Microsoftom, a imaćete priliku i da probate neka od Microsoftovih rešenja na licu mesta.

Učešće je besplatno, ali je neophodno prijaviti svoje učešće najkasnije do 16. aprila.

Dakle, NGO Connection Day 2014 – petak, 25. april od 12 do 17 časova Avantura Bar&Food, kod kule Nebojša.

Ovo je odlična uvertira ne samo za Social Change Hackathon, već i za radionicu za sve učesnike, koja će mu prethoditi jer će upravo ljudi iz Microsofta biti jedni od mentora na istoj.

Pratite ih na Twitteru i na Facebook stranici.


Tekst preuzet sa : http://hakaton.rs

20 razloga zašto igranje u prirodi čini decu pametnijom



Ne postoji uputstvo za igru u prirodi. Deca sama stvaraju pravila i u tom procesu koriste maštu, kreativnost, inteligenciju i pregovaračke sposobnosti na unikatan način.







Napisala: Stejsi Loskalzo (Stacey Loscalzo)
Ovaj tekst preveli su učenici  Škole engleskog jezika za decu „Helen Doron“

Autor i klinički psiholog, Kej Redfild Džejmison ( Kay Redfield Jamison), piše, “Deci treba sloboda i vreme za igru. Igra nije luksuz. Igra je neophodna.” Kroz nestrukturisanu, otvorenu i kreativnu igru deca uče pravila sveta oko njih.  Dok se igraju u prirodi, deca istražuju svim svojim čulima, otkrivaju novi život, stvaraju izmišljene svetove i medjusobno pregovaraju da bi stvorili okruženje pogodno za igru.

1. Igra u prirodi je aktivnost koja obuhvata sva čula. Dok su napolju, deca će videti, čuti, omirisati i dodirnuti stvari koje im nisu na raspolaganju dok se igraju unutra. Njihov mozak na jedinstven način radi dok obrađuje ove nove podsticaje.

2. Igra u prirodi spaja neformalnu igru i formalno učenje. Deca mogu na praktičan način primeniti koncepte koje su naučili u školi dok se igraju napolju. Na primer, kada vide i dodirnu korenje drveta, podsetiće se kako je njihov učitelj pričao o načinu na koji se biljke hrane.


3. Igra u prirodi stimuliše kreativnost. Robin Mur (Robin Moore), stručnjak za dizajniranje okruženja za igru i učenje, kaže: “Priroda i prirodni materijali podstiču bezgraničnu dečiju maštu i služe kao sredstvo inventivnosti i kreativnosti.” Stene, kamenje i zemlja daju neograničene mogućnosti za igru koje se svaki put mogu drugačije prikazati kada dete izađe napolje.


4. Igra u prirodi je otvorena. Ne postoji uputstvo za igru u prirodi. Deca sama stvaraju pravila i u tom procesu koriste maštu, kreativnost, inteligenciju i pregovaračke sposobnosti na unikatan način.


5. Igra u prirodi smanjuje nervozu. Vreme provedeno napolju psihološki smanjuje nervozu. Deca su otvorenija i opuštenija posle boravka u prirodi, kada se vrate u tradicionalnije okruženje u kome uče.



6. Igra u prirodi povećava raspon koncentracije. Vreme koje deca provedu u nestrukturisanoj igri napolju prirodno povećava koncentraciju dece.  Deca koja imaju problema sa zadacima koji uključuju olovku i papir ili duže mirno sedenje često su mnogo uspešnija nakon vremena provedenog napolju.

7. Igra u prirodi je maštovita. Zato što ne postoje obeležja, prethodno začete ideje i pravila, deca moraju stvoriti svet oko sebe. U ovom načinu igre deca koriste svoju maštu onako kako je ne koriste kada se igraju unutra.

8. Vreme provedeno u prirodi razvija poštovanje prema drugim živim bićima. Deca razvijaju empatiju, sposobnost da uoče osećanja drugih ljudi, tako što se igraju sa stvorenjima u prirodi. Posmatranje bubice, lastavice ili veverice koja juri uz drvo daje deci mogućnost da uče od drugih i tako rastu.



9. Igra u prirodi podstiče rešavanje problema. Dok deca upravljaju svetom u kome su napravili pravila, moraju naučiti šta funkcioniše a šta ne, koji način donosi uspeh a koji promašaj, kada da nastave sa pokušajima i kada da stanu.


10. Igra u prirodi podstiče sposobnosti vođstva. U okruženju gde deca stvaraju zabavu, pojaviće se prirodne vođe. Jedno dete će dominirati u objašnjavanju kako da se odigra igra, dok će drugo uživati da postavlja fizičke izazove u igri sa preprekama. Svi tipovi sposobnosti vođstva su potrebni i podstaknuti.

11. Igra u prirodi proširuje rečnik. Dok se igraju napolju, deca će možda videti žir, vevericu i kumulusne oblake. Kad se susretnu s tim, njihov rečnik će se proširiti onako kako nikada ne bi mogao da su unutra.

12. Igra u prirodi poboljšava sposobnost slušanja. Dok deca pregovaraju o pravilima izmišljene igre, moraju dobro da slušaju jedni druge, pitaju za objašnjenje i razrađuju detalje objašnjenja onako kako ne moraju kada igraju poznate igre unutra.

13. Igra u prirodi poboljšava sposobnost komunikacije.  Nisu jasna pravila izmišljene igre? Nisu sigurna kako da se popnu uz drvo ili naprave kućicu za vile? Deca moraju naučiti da ispituju i razjašnjavaju da bi razumeli kao i da objasne tako da ih drugi razumeju.

14. Igra u prirodi podstiče saradnju. Onda kada nije jasno postavljeno ko pobeđuje a ko ne, deca zajedno rade da bi postigla cilj. Možda će zajedno preći poligon sa preprekama koji su napravili, ili će napraviti kućicu za ptice. Zajedno prave kompromise i rade zajedno da bi postigla željeni ishod.




15. Vreme provedeno u prirodi pomaže deci da primete šablone. Priroda je prepuna šablona. Latice cveća, žile na listu, kora drveta – to su sve šabloni. Pravljenje šablona je ključna sposobnost za ranu matematiku.

16. Igra u prirodi pomaže deci da uoče sličnosti i razlike. Sposobnost da sortiraju predmete i primete sličnosti i razlike među njima je takođe važna osobina zs uspeh u matematici. Vreme provedeno u prirodi daje brojne mogućnosti za sortiranje.

17. Vreme provedeno u prirodi poboljšava imuni sistem dece. Zdrava deca su bolji đaci. Kad deca provode sve više vremena napolju, njihov imuni sistem je jači i time se smanjuje odsustvo iz škole.

18. Igra u prirodi povećava nivo fizičke aktivnosti. Deca koja se igraju napolju verovatno neće  biti gojazna i verovatno će biti aktivni đaci. Deca koja se igraju napolju kada su van škole su spremna kada je potrebna pažnja za učenje u učionici.

19. Vreme provedeno u prirodi povećava upornost. Igre u prirodi često traže upornost- Deca moraju stalno da pokušavaju iznova ako im eksperiment ne uspe. Ako grana ne dosegne sasvim preko potoka, ili kora drveta ne pokrije sasvim njihovu kućicu za vile, moraju pokušavati dok ne uspeju.

20. Igra u prirodi je zabavna. Srećna deca su uspešni đaci. Deca su prirodno srećna kada se kreću, igraju i stvaraju napolju. Zadovoljstvo ih dalje otvara za eksperimentisanje, učenje i razvijanje.




Izvor prevoda: http://nezavisnodomacinstvo.com
Izvor originala: houstonfamilymagazine.com